Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Welkom!
Welkom op Neo Designers!
Heb je vragen? Neem contact met ons op.
Wij wensen je namens het hele team veel plezier!
Log in

I forgot my password

Navigation
 Portal
 Index
 Memberlist
 Profile
 FAQ
 Search
Latest topics
» Tomb Raider Legend Review
by Mystic Angel Tue May 18, 2010 2:51 am

» ~~ Timcard's ~~ Potlood Sketches
by Timcard30 Sun May 16, 2010 7:49 am

» Maak reclame... Voor ons!
by Mystic Angel Thu May 13, 2010 9:39 am

» [NDS]Welke flashkaart wil ik?
by Timcard30 Wed May 12, 2010 3:54 am

» Mystic Showoff--~~
by Timcard30 Tue May 11, 2010 1:41 pm


[NDS]Jump Ultimate Stars

Go down

[NDS]Jump Ultimate Stars Empty [NDS]Jump Ultimate Stars

Post by Dr.Antrax Tue Dec 15, 2009 2:11 pm

[NDS]Jump Ultimate Stars Jump_Ultimate_Stars_boxart
Dit is waarschijnlijk mijn op 1 na meest gespeelde spel op de DS, en dat heeft zeker een reden. Het speelt awesome en als je fan bent van manga als One Piece, Death Note of zelfs Naruto, al kan ik me niet voorstellen dat iemand daar fan van kan zijn [size=50]Lol, zelf ook ooit gekeken tot 60 Shippuden hoor, no offense[/size], is dit ECHT het spel voor jou. Ook als je graag SSBB speelt. En vooral, zoals in mijn geval, als je allebei doet. ^^

Bij JUS moet je om te beginnen een "deck" bouwen. Een deck is opgebouwd uit koma. Koma zijn panelen van 1 tot 8 vakken, die afkomstig zijn uit scenes van een bepaalde manga. Je deck heeft een grootte van 4x5. Je hebt 3 soorten koma: Battle koma (4-8 vakken), Support koma (2-3 vakken) en Help koma (1 vakje). Een Battle koma is een speelbaar character, zoals Monkey D. Luffy, Naruto, Ichigo Kurosaki, Son Goku of Yugi Mouto, om maar wat bekende namen te noemen. Elke karakter heeft meerdere batttle koma, Luffy heeft er 5 verschillende inclusief een compleet andere vorm, en Yugi heeft er 3 verschillende. Des te meer vakken een Battle koma groot is, des te meer HP en SP heeft hij van zichzelf. Bovendien hebben alle battle koma verschillende Specials, waarbij het de bedoeling is (lukt ze niet altijd though Razz) dat die van de grotere koma sterker zijn dan die van de kleinere koma.
Support koma zijn soortgelijk aan de Assist Trophy's van SSBB, alleen kun je ze naar eigen wil oproepen. Dit kost je echter, net als een Special, 1 SP. Naast alle karakters die als Battle koma voorkomen zijn er nog meer karakters bij de Support koma, bijvoorbeeld Usopp van One Piece of Seto Kaiba van Yu-Gi-Oh.
Help koma zijn koma van 1 vakje. Je zet ze naast een Battle Koma, waardoor de gekozen Battle koma een kleine bonus krijgt zoals Tripple Jump (ipv 2 keer), meer HP of geleidelijke SP recovery.
Voor een deck heb je dus 20 vakjes. Je moet van elke soort koma (battle, support, help) er minimaal een in je deck hebben. Je kunt dus bijvoorbeeld 4 battle characters erin stoppen (3 van 4 vakjes en 1 van 5 vakjes) samen met een Support koma van 2 vakjes en een help koma, of meerdere support koma, of meerdere battle characters enzovoort. De mogelijkheden zijn eindloos.

Eenmaal in een gevecht bestuur je dus de Battle Koma. Je kunt ten alle tijden wisselen met de andere, nog levende battle koma door hem in je deck aan te tikken op het onderste scherm. De bedoeling is om de tegenstanders te KOen, door ze OF uit de arena te knallen of hun HP op te maken. Je hebt 3 aanvalsknoppen tot je beschikking: De B ("zwakke" aanval, meestal goed voor snelle damage), Y ("sterkere" aanval) en X (Special Attack: Vaak heel sterk of handig, maar kost je 1 SP om te gebruiken) Bij het indrukken van de B en Y aanvallen en omhoog, opzij of tijdens het blocken (=omlaag) doe je een andere aanval. Die van omlaag zijn uniek: B omlaag dwingt de tegenstander om van karakter te wisselen indien mogelijk als hij raakt, en Y omlaag breekt door de guard van de tegenstander. Er bestaat ook een X omhoog, maar niet opzij/omlaag.

Een afknapper: Het spel gaat nooit in het engels verschijnen. Gelukkig zijn er patches met vertalingen beschikbaar op da internetz. Ik heb, voor de mensen die te lui zijn alles te zoeken en uit te spelen, mijn game + save geupload: http://www.megaupload.com/?d=AIOEOCIZ
Dr.Antrax
Dr.Antrax
Administrator

Posts : 62
Join date : 2009-12-15
Age : 33
Location : In your mind!

http://neocookiechasers.friendhood.net

Back to top Go down

Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum